Nieuw duurzaam kledingmerk Harry gelanceerd

Nederland is een nieuw duurzaam kledingmerk rijker; Harry! Een sympathiek label wat mensen wil inspireren om hun geluk te vinden. Natuurlijk wil Harry ook dat zijn makers gelukkig zijn, daarom wordt de kleding fair trade gemaakt in India. Voor de productie van de eerste kledingstukken is Harry zelfs een samenwerking met het gerenommeerde fairtrade kledingmerk People Tree aangegaan. De verkoopprijs van de tanktops voor vrouwen en mannen is 34,95 Euro. Je krijgt er dan ook een mooi notitieboekje bij waar je je eigen ‘tune’ in kwijt kan met het verhaal van Harry!

Lancering eerste duurzame kleding

Het label is vernoemd naar de coole jazz opa Harry met de wijze levensles: ‘Wie zich goed voelt (‘in tune’), zorgt beter voor de wereld. Opa Harry gelooft dat mensen die ‘in tune’ zijn met zichzelf beter in staat zijn om voor de wereld om zich heen te zorgen. Daarom inspireert hij mensen over de hele wereld om hun tune te vinden. Een tune is een verzameling van momenten en dingen in het leven waar je je relaxed en gelukkig bij voelt. Harry’s iconische witte tank top herinnert de drager eraan om Het eerste product van ‘Harry’ is Harry’s gift; de combinatie van een witte tanktop in mannen-en vrouwenvariant en het boek met Harry’s urban fairytale ‘Find your tune’. Het boek vertelt over een muzikant die het leven zag als een lege notenbalk. Aan eenieder de opdracht deze in te vullen met eigen ‘muzieknoten’. Het hemd en het boek zijn te koop via Charlie+Mary en Findyourtune.com

Harry is een nieuw label dat erin gelooft dat wanneer mensen gelukkig zijn met zichzelf, zij beter kunnen zorgen voor de wereld om zich heen en betere keuzes kunnen maken in het leven. Keuzes die belangrijk zijn voor de toekomst, zoals het kiezen voor duurzame kleding. Harry streeft er dan ook naar dat mensen gaan nadenken over wat hen gelukkig maakt en daardoor ‘in tune’ worden met zichzelf. Deze boodschap wordt overgebracht door duurzame producten te lanceren. De eerste kledingstukken en de foto-expositie werden onthuld tijdens de lancering van Harry op 10 april in de Charlie+Mary concept store.

Kennen we Harry niet ergens van?

charlie+maryHet nieuwe kledingmerk is een idee van de dames achter (web)winkel Charlie+Mary (Charlotte van Waes en Marieke Vinck) en Annouk Post van creatief bureau YOI. Annouk Post: “Leuk voor jezelf, maar zeker ook gemaakt met het idee om cadeau te geven. Om iemand anders kennis te laten maken met duurzame mode en erover te laten nadenken. Daar begint alles mee”.

Speciaal voor Harry wordt ook de tijdelijke Harry’s Gallery Club geopend. De Gallery is gevestigd in de Charlie + Mary concept store (Gerard Doustraat 84, Amsterdam). Twee maanden lang is hier de foto-expositie ‘Wall of tunes’ te zien met een serie zwart-wit portretten gemaakt door de Amsterdamse fotograaf Dim Balsem.

Harry events

Daarnaast worden verschillende Harry-events georganiseerd in de Gallery zoals de talkshow ‘Share your tune’ op donderdag 24 april en 22 mei en de ‘Harry’s Social Club’ op vrijdag 9 mei en 30 mei. Meer informatie en het programma van Harry’s Gallery Club is te lezen via www.findyourtune.com

Andere duurzame kledingmerken

– Alchemist kleding
– Alternative Apparel kleding
– Knowledge Cotton Apparel kleding
– Komodo kleding
– Kuyichi kleding
– Misericordia kleding
– People Tree kleding

Reageer